advanced search
Contact Us tayyar.org

The Orange Room - forum.tayyar.org

Notices
Classified, Jobs, Education & Business Find a Job in Lebanon - Buy, Sell & Trade in Lebanon - Dealing with educational, financial, economical, and career concerns. A place to bounce ideas on how to deal with such issues off of each other.

Reply

LinkBack Thread Tools Search this Thread
  (#1 (permalink)) Old
Orange Room Supporter

Comrade Bassam's Avatar

Last Online: 54 Minutes Ago
View Comrade Bassam's Photo Album
Default Article 26... Where are we? - 25th June 2005

The General Assembly of the United Nations, back in 1948, voted by majority for the Universal Declaration of Human Rights.

One of the articles that deal directly with the title of this section is the one that deals with education:

It says:

Article 26.
(1) Everyone has the right to education. Education shall be free, at least in the elementary and fundamental stages. Elementary education shall be compulsory. Technical and professional education shall be made generally available and higher education shall be equally accessible to all on the basis of merit.

(2) Education shall be directed to the full development of the human personality and to the strengthening of respect for human rights and fundamental freedoms. It shall promote understanding, tolerance and friendship among all nations, racial or religious groups, and shall further the activities of the United Nations for the maintenance of peace.

(3) Parents have a prior right to choose the kind of education that shall be given to their children.
Reply With Quote
Sponsored Links
  (#2 (permalink)) Old
Orange Room Supporter

Inanna's Avatar

Last Online: 1 Day Ago
View Inanna's Photo Album
Default Re: Article 26... - 25th June 2005

pr moi les NU st une organisation tres utopique, c'est comme s'ils vivent a part et le monde entier d'autre part, la charte des nations unies parle de l'egalite des droits de l'homme, du droit de l'homme a avoir acces a ses droits naturels entre outre, le droit a l'education, mais malheureusemt, la realite se revele differente! l'education doit etre presentee comme un droit naturel comme le droit de manger, de boire, de respirer..., non pas comme un plus, de meme et c;est mon avis personnel, je crois que la culture est plus essentielle que l'education! l'education limite la personne aux connaissances qu'il apprend alors que la culture lui ouvre de nouveaux horizons et lui permets de depasser les entraves religieuses, sociales, raciales...
je suis avec le 3eme point, car il parle des droits des parents de diriger leurs enfants, sachant que l'enfant a cet age ne peut pas savoir son bien plus que ces parents, bien sur qu'on parle de jeunes enfants de moins de 18!
Reply With Quote
  (#3 (permalink)) Old
Registered Member

coralie's Avatar

Last Online: 3 Days Ago
View coralie's Photo Album

Quote:
Originally Posted by marina
pr moi les NU st une organisation tres utopique, c'est comme s'ils vivent a part et le monde entier d'autre part, la charte des nations unies parle de l'egalite des droits de l'homme, du droit de l'homme a avoir acces a ses droits naturels entre outre, le droit a l'education, mais malheureusemt, la realite se revele differente! l'education doit etre presentee comme un droit naturel comme le droit de manger, de boire, de respirer..., non pas comme un plus, de meme et c;est mon avis personnel, je crois que la culture est plus essentielle que l'education! l'education limite la personne aux connaissances qu'il apprend alors que la culture lui ouvre de nouveaux horizons et lui permets de depasser les entraves religieuses, sociales, raciales...
je suis avec le 3eme point, car il parle des droits des parents de diriger leurs enfants, sachant que l'enfant a cet age ne peut pas savoir son bien plus que ces parents, bien sur qu'on parle de jeunes enfants de moins de 18!

je suis tout afait daccord marina souvent on a l'impression que l'organisation est parachuter sur terre , souvent nous voyons bien et sous l'egide des nations unis les droits de l'homme sont bafouer .
pour avoir acces a ses droits l'homme devrai etre libre souvent et dans bcp de pays du tier monde ce n'ai pas forcement le cas et avoir acces a tout genre de culture pour s'epanouir librement et justement est une absurdite! une ouverture complete sur toutes les cultures est nessessaire pour pouvoir faire ses choix et grandir au fur et a mesure que le monde avance . ce n'est pas exactement ce genre de libre education que nous vivons notre education est pure et simplement une limitation de l'esprit , une education qui cloitre nos citoyen derrieres des prejudices religieux racials ..... les UN vivent dans un idealisme fatal , .
marina meme la culture dans la plus part des pays est dirigee et censuree les librairies sont une repetition et une production exacte de leur gouvernement . tu te trouverais en face d'une serie de livres qui ne comportent que le contenu imposer par les gouvernements et en fait qui ne sert queleur image , dans certains pays comme les pays arabes meme l'internet est censurer oui certains site (je ne parle pas du sexuel) non mais certains sites parlant de religions ou autre sujet sont bani , c'est pour cela que je dis qu'il faut etre libre pour parler d'une education voir d'une culture a echelle universelle
Reply With Quote
  (#4 (permalink)) Old
Orange Room Supporter

Inanna's Avatar

Last Online: 1 Day Ago
View Inanna's Photo Album

si seulement les gens appliquaient 10% du contenu des textes, le monde serait meilleur! on a de beaux textes qui restent lettre morte!
Reply With Quote
  (#5 (permalink)) Old
Orange Room Supporter

Comrade Bassam's Avatar

Last Online: 54 Minutes Ago
View Comrade Bassam's Photo Album
Default 11th December 2006

1) What is Lebanon's position regarding this article?
2) What is the United Nations organization doing to help Lebanon improve towards the requirements of this article?

Today was the Human Rights day...

It's worth reviving this thread...
Reply With Quote
  (#6 (permalink)) Old
Mey
Orange Room Supporter

Mey's Avatar

Last Online: 3 Weeks Ago
View Mey's Photo Album
Default 11th December 2006

Lebanon in principle supports Human Rights and has signed and should abide by the Human Right Charter.

However this is only in theory, as the Lebanese law violates the Human Rights Charter in more than one aspect.

And the government policies are not taking into consideration abiding by the Human Rights Charter either.

We need more awareness on such issues, to make people learn more about the Human Rights Charter, and start calling for its application because a country that violates Human Rights Charter has no respect whatsoever for its citizens.

I believe FPMers should be pioneers in such issues.
Reply With Quote
Reply

The Orange Room - forum.tayyar.org FPM Community Forums Classified, Jobs, Education & Business

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules