advanced search
Contact Us tayyar.org

The Orange Room - forum.tayyar.org

Notices
Lebanon Away From Politics For all your non-political topics about Lebanon, including History, Culture, Environment, Tourism and Social issues

Reply

LinkBack Thread Tools Search this Thread
  (#1 (permalink)) Old
Registered Member

Leb Lady's Avatar

Last Online: 24th June 2009
View Leb Lady's Photo Album
Default Laissez moi retourner au Liban!!!!! - 25th May 2007

Je suis depuis quelques années une lectrice assidue de ce forum et je me sens tres mal ...
J’ai quitté le Liban avec ma famille il y a 3 ans dans l'espoir de revenir d'ici 1 an.
plus le temps passe plus je vois mon rêve s'éloigner........
Je ne suis pas heureuse dans le pays ou je suis maintenant malgré que j'ai fait plein de choses intéressantes.
Mais je n'ai qu'une obsession revenir vivre au Liban!
Plus le temps passe plus je vois les gens quitter, le pays se dégrader et je suis extrêmement triste. Comment ramener ma famille au pays avec tout ce qui se passe ? Je dois être folle!

Dans le pays ou je vis les libanais, les libanais ne font que critiquer le Liban de dire que c'est **** et moi avec mon nationalisme débile je l'aime a mon Liban et je ne fais que me fâcher avec tout le monde.

Je ne sais pas a qui parler et je me sens bien seule
Je suis triste et je vois mon rêve de revenir vivre au Liban s'éloigner de plus en plus!

Last edited by CPL; 25th May 2007 at 10:39 AM.. Reason: Svp sans insultes.
Reply With Quote
Sponsored Links
  (#2 (permalink)) Old
Registered Member

4U2IMI8's Avatar

Last Online: 18th November 2009
View 4U2IMI8's Photo Album
Default 25th May 2007

Quote:
Originally Posted by Leb Lady View Post
Je suis depuis quelques années une lectrice assidue de ce forum et je me sens tres mal ...
J’ai quitté le Liban avec ma famille il y a 3 ans dans l'espoir de revenir d'ici 1 an.
plus le temps passe plus je vois mon rêve s'éloigner........
Je ne suis pas heureuse dans le pays ou je suis maintenant malgré que j'ai fait plein de choses intéressantes.
Mais je n'ai qu'une obsession revenir vivre au Liban!
Plus le temps passe plus je vois les gens quitter, le pays se dégrader et je suis extrêmement triste. Comment ramener ma famille au pays avec tout ce qui se passe ? Je dois être folle!

Dans le pays ou je vis les libanais, les libanais ne font que critiquer le Liban de dire que c'est ***** et moi avec mon nationalisme débile je l'aime a mon Liban et je ne fais que me fâcher avec tout le monde.

Je ne sais pas a qui parler et je me sens bien seule
Je suis triste et je vois mon rêve de revenir vivre au Liban s'éloigner de plus en plus!

Never loose hope, you're not alone in your feelings.

Last edited by Lebanese_dream; 25th May 2007 at 02:43 PM.. Reason: reply to edited post
Reply With Quote
  (#3 (permalink)) Old
Registered Member

caramel's Avatar

Last Online: 2nd May 2009
View caramel's Photo Album
Default 25th May 2007

Salut! Well we can pretty much understand what you're going through... Unfortunately many Lebanese have this desire to come back and live here especialy those who are working abroad alone... The situation is unstable and it doesn't look to be promising any time soon. If you are extremely unhappy, then you can come back and just live here like all of us do... but then you can't expect to find the same opportunities offered abroad. To tell you the truth I have had the desire to leave this country numerous times, especially at every blast or every murder that occured.. so I have found myself to be living in stress without knowing it... But I really love it here. So I just stopped watching the news and completely disconnected myself...
Reply With Quote
  (#4 (permalink)) Old
Registered Member

Abou-Eddie's Avatar

Last Online: 3 Hours Ago
View Abou-Eddie's Photo Album
Default 25th May 2007

This is the "Fly to Lebanon" forum. If things continue the way they are, we will need a "Fly from Lebanon" forum. So Leb Lady, the best advice I can give you is stay where you are (at least for the moment) and make the best of your situation whatever that might be....
Reply With Quote
  (#5 (permalink)) Old
Registered Member

Leb Lady's Avatar

Last Online: 24th June 2009
View Leb Lady's Photo Album
Default 25th May 2007

Je pense que Caramel a raison: si on décide de vivre au Liban il faut l'accepter comme il est avec tous ses défauts!
Et puis je ne vois pas pourquoi je ne ferai pas comme tous ceux qui vivent la bas!
Chaque pays a ses défauts et ses qualités et l'endroit idéal n'existe pas!
Le Liban est le Liban et on peut y être heureux si on le décide.
Et puis pour la sécurité moi je suis fataliste, je pense que quand c'est l'heure c'est l'heure
Merci je me sens mieux : dans 1 an quand ce sera pour moi le temps de rentrer je vais le faire! Quelque soit la situation!
Rien ne sert de vivre loin si on n'est pas heureux

Merci et courage à tout ceux qui sont au Liban : JE VOUS REJOINS DANS 12 mois!!!!!!!!!
Reply With Quote
  (#6 (permalink)) Old
Orange Room Supporter

shadow1's Avatar

Last Online: 11 Hours Ago
View shadow1's Photo Album
Default 25th May 2007

Your attarction to lebanon is similar to that of a moth to a flame. Why would you want your children to grow up in a country that, it seems, would never know a state of stability?
Every first generation migrant struggles in their new homeland but for the sake of your children you must be strong. All of us who migrated at an older age know the difficulty of adjusting to a new way of life but we accpet our personal loss for the sake of our children.Do you want them to live in a society that is always tearing itself apart or in a country ruled by corruption, deception, and opportunism? Do you wnat to live in a country that is constantly prone to disasters?
It's nice to feel patriotic but not suicidal.
Reply With Quote
  (#7 (permalink)) Old
Registered Member

Xena's Avatar

Last Online: 2 Days Ago
View Xena's Photo Album
Default 25th May 2007

Leb Lady, i'm not judging wala shi..i'm just stating an opinion that could be wrong, but i think what you're going through is some serious homesickness repercussions!
i remember when i first left lebanon (i was 19..now i'm 24) i felt that i could never survive in Belgium, specially that my family was still in Lebanon, so it was VERY hard at first to adjust to this new environment. I even used to say your exact same words, that i wanted to go back, etc...
I love Lebanon, but now i feel that i don't want to go back... why? because i can't... when i go there i can't live merte7a more than one month! i swear, one month in Lebanon is more than enough to make you change your mind! specially if you became used to a certain way of life, certain disciplines, laws..etc...
Here in Belgium, i feel safe, i know that the law is above everyone, i know i have rights and that noone can step on them...but in Lebanon, everyone would step on your rights, w the law can't get you anything!!! it's a country ruled by mobs! so no i don't want to raise my children over there!
i'm happy here, safe, and i have a good life! and Lebanon is my destination during summer.... not this summer 3ala kel 7al, since i canceled my trip because of the current situation....

i hear people saying that if they ever get a good job offer they would move to lebanon,,,bass it's not about the job, it's about the whole system,,,i don't want to live in a corrupted country!! that's all!
Reply With Quote
  (#8 (permalink)) Old
Registered Member

coralie's Avatar

Last Online: 21st January 2010
View coralie's Photo Album
Default 25th May 2007

certain te dirons reste la ou tu es d'autres te dirons reviens quand tu peux . c'est normal !
moi je sais que meme avec tout le confort que j'avais dehors je n'arrivais pas a m'y faire loin du Liban .

tu as le mal du pays ehhh oui nous l'avons tous eu. meme vivant aujourdhui dans mon Liban j'ai la nostalgie je ne retrouve plus Mon Liban . ce Liban au visage culturel , modern et vivace qui a revetu depuis un certain temps un aspect haineux , macabre presque mortuaire . mais je n'arrive toujours pas m'en detacher . et je m'acharne a travailler pour aboutir au changement.

tu es a l'exterieur ok pas de problem je t'offre une solution ben fais de ton mieux pour aider ce Liban chacun peut aider . faite en sorte que ceux qui insultent leur pays comme malheureusement font beaucoup de Libanais ne soient plus entendu parlez de ce Liban parlez de ce reve pour que ce reve devienne realite , je sais qu'il y a beaucoups de Libanais vivants a l'exterieur qui travaillent pour le Liban rejoint les tu te retrouvera parmis des gens positivement actif et cela t'aidera a te sentir mieux en sachant que tu fait quelque chose pour aider ton pays . soyez nos yeux nos oreilles notre voix vous qui vivaient a l'exterieur vous pouvez beaucoup faire pour votre pays vous avez besoin de ce pays et nous avons besoin de vous . se lamenter n'est pas une de ces choses en plus c'est tres triste et depressif faut du positif ... allez il faut bouger tant que tu y es fais d'une pierre 2 coups !

bon courage
Reply With Quote
  (#9 (permalink)) Old
Orange Room Supporter

Comrade Bassam's Avatar

Last Online: 1 Hour Ago
View Comrade Bassam's Photo Album
Default 5th June 2007

Je vie au Liban et je ne trouve pas que je suis fou... Qu'est-ce qui vous differe de moi alors?
Reply With Quote
Reply

The Orange Room - forum.tayyar.org FPM Community Forums Lebanon Away From Politics

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules